the Students of Industrial Engineering

مهندسی صنایع

the Students of Industrial Engineering

مهندسی صنایع

تحقیق در عملیات ۴

اهم اهم صدا میاد؟!! یه چیزی هست که دوست دارم به همه بگم تا حالا روم نمی شد ولی خب چه میشه کرد!!! یه سوال داشتم بچه ها اصلا کسی هست که این مطالب رو بخونه؟؟  

یا این که من فقط خودم رو مچل کردم ؟؟؟؟!!!!! 

اگه هر کسی حرفی حدیثی داره یا مطلبی میخواد که درسی هستش بیاد بگه تا من ببینم که میتونم مطلبی پیدا کنم که به درد کسی بخوره و اینجا بزارم تا همه استفاده کنن ...  

 واقعا من که مخم از کار افتاده 

هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم   

خب به سلامتی اینم اخرین پست تحقیق در عملیات هستش.

پژوهش در عملیات و مهندسی صنایع ؛ شباهتها و تفاوتها

تا اواخر سالهای 1940 توسعه مهندسی صنایع مبتنی بر روشهای سنتی تیلور ، گانت و گیلبرت بود . بعد از جنگ جهانی دوم و در اواخر سالهای 1940 و اوایل 1950 ، پژوهش در عملیات به واسطه موفقیتهای بدست آمده در جنگ ، جای خود را در فعالیتهای صنعتی ، بخشهای خدماتی و سازمانهای دولتی و خصوصی باز کرد . مفاهیمی که توسط تیلور ، گانت ، گیلبرت و دیگران توسعه داده‌شده‌بودند نیازمند تحلیل مقداری دقیق‌تر و روشهای سیستم‌گرا بودند که تا آن زمان بصورت سنتی به کار گرفته می‌شدند . ظهور پژوهش در عملیات ، نقطه عطفی در تحول روشهای مهندسی صنایع بود که نتیجه آن توسعه روشهای مقداری ، الگوریتمهای ریاضی و ... بود که در بکارگیری موثر مفاهیم توسعه‌یافته توسط تیلور و دیگران استفاده شد . ممکن است این پرسش مطرح شود که آیا مهندسی صنایع و پژوهش در عملیات یک نظام واحد هستند یا دو نظام جدا از هم ؟ تاریخ مهندسی صنایع و پژوهش در عملیات جدای از هم است اما فلسفه وجودی هر دو یکی است ؛ یعنی ارائه راه‌حلهای موثر و کارا برای مسائل مربوط به طراحی ، تحلیل و ارزیابی .

تفاوت اصلی مهندسی صنایع و پژوهش در عملیات حوزه تحلیل ، نوع مدلها و متدولوژی‌ای است که هر یک استفاده می‌کنند . توسعه‌های اولیه مهندسی صنایع در ارتباط با کارگاههای ساخت بوده و به شدت مبتنی بر استفاده از روشهای سیستماتیک ذهنی به جای استفاده از روشهای ریاضی می‌باشد . بعضی از این روشها شامل برنامه‌ریزی فرایند ، بهبود روشها ، استانداردسازی زمان انجام کار و استفاده از آنها و ارزیابی کار می‌باشند که از جمله روشهای سنتی مهندسی صنایع به شمار می‌آیند . اما در سی سال اخیر بخش اعظم مهندسی صنایع از طریق فنون تحلیل مبتنی بر مفاهیم ریاضی کاربردی صورت گرفته است (میلر و شمید ،1984) .

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:09 ب.ظ

من همه پستارو میخونم و خیلی به کارم میاد مطمین باش
خیلی مفید فایده هستن

خب خدا رو شکر خرزو خان که حداقل به درد یکی می خوره

علی پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:34 ق.ظ

سلام خسته نباشید
من میخواستم یه درخواستی کنم من ورودی جدیدم میخواستم بدونم میتونم تو وبلاگ من هم همکاری داشته باشم.
از وبلاگ خوبتون متشکرم راستی از لینک های خوبتون هم متشکرم واقعا به درد من خوردن مخصوصا ومخصوصا وبلاگ شما و وبلاگ مشوق ایجاد sie(www.e-sib.blogfa.com)
با زهم تشکر لطفا پاسخ بدین

چرا که نه حتما می تونین ... بهمنی ها دلشون مثل دریاست و هر عضو جدیدی رو هم قبول میکنن
اما در مورد e-sib راست میگین وبلاگشون واقعا عالیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد