the Students of Industrial Engineering

مهندسی صنایع

the Students of Industrial Engineering

مهندسی صنایع

مردمک خاتون!!!

پس از قرائت سوره مبارکه بقره گوش میسپاریم به تفسیر جزء به جزء تصاویر دریافتی ازماهواره ی پرکار و پربار امیــــــــــــد:

  

 

ابتدا از انتها آغاز می نمائیم که از نظرمراجع عظام تقلید به مراتب مقدم است برموءخری!

 

نمای شماره 3 : نام گروهی است خفن که در حصول هرچه سریعتر علوم تخته گاز میروند وبیت پرمحتوای  

        " ای که دستت میرسد کاری بکن         پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار"  

 ورد زبانشان است و با معرفت و مرام پیوندی ناگسستنی ایجاد نموده اند. 

 

نمای شماره 1: یک شاخه به معیت شکوفه ای  نورسیده (قبل از امروز !)  

 

نمای شماره 2 : چند شاخه زیر بار سنگین مسئولیت رفته و میوه ی نوبر امسال(برف) را یدک میکشند (امروز)

 

نماهای بعدی را زحمت کشیده و از استاد اکبری سراغشان را بگیرید !! 

اینک با آرزوی داشتن سالی بس پرشکوه همراه با وفور نعمت! و عدم تعبیر ضرب المثل کاملا شیرین پارسی با مضمون "سالی که نکوست از بهارش پیداست" خاتمه میدهیم عرائض عرضشده مان را ! 

                    السلام علیکم و رحمـة ا... و برکاته والخاتمین والنبیین والـ ...


به نام ِ خدایی که همین نزدیکی هاست ... راستی خداجون ... سلام !!

بهمنی های گل سلام  

 

  

 

لطف کنین از این به بعد توی جلد یازده نظر بدید  

ممنون

                                                                      (۰۰۷ خان ...خوبه؟!؟!)


سطوح فرز کاری و زوایای ابزار

سلام ... بهمنی های عزیز توجه توجه:  

فصل های ۱ - ۳ - ۱۸ - ۱۹ -۲۰ -۲۱ ازدرس فرایند تولید حذف هستش !!! 

  

 اینم یه مطلب برای فهم بیشتر فصل چهار قسمت هندسه ابزار هستش :

سطوح فرز کاری به دو دسته تقسیم می شوند:  
الف) سطوح تیغه فرز ب) سطوح قطعه کار
در شکل زیر سطوح فرز کاری را می بینید.

شکل 2:  

 

سطوح واقع بر تیغه فرز

-سطح براده: سطح براده به سطحی از تیغه فرز گفته می شود که درهنگام فرزکاری براده های برداشته از روی قطعه کار بر روی آن قرار می گیرد

(شکل 2)
-سطح آزاد: سطح آزاد به سطحی از تیغه فرز گفته می شود که مقابل سطح برش قرار می گیرد و ممکن است به نام سطح فاز تیغه فرز نیز نامیده شود

 

 

سطوح قطعه کار

 

سطح کار: سطح کار به سطحی گویند که از روی آن براده برداری می شود (شکل 2) .سطح برش: سطح برش به سطحی از قطعه کار گفته می شود که مستقیما زیر لبه برنده تیغه فرز قرار می گیرد و براده برداشته می شود(شکل2). سطح کار شده: سطح کاری که پس از براده برداری در روی قطعه کار ظاهر می شود"سطح کار شده" نامیده می شود. زاویه گوه β :زاویه بین سطح براده و سطح آزاد را "زاویه گوه تیغه فرز" می نامند و با β نشان می دهند و مقدار آن بسته به جنس قطعات فرق می کند.(شکل 2) در اجسام سخت مقدار آن بیشتر و در اجسام نرم مقدار آن کمتر است و مقدار تقریبی آن مانند زوایای رنده های تراشکاری است و در حدود 56 تا 81 درجه است.در جدول 1 زوایای تیغه فرزهای از جنس فولاد تندبر نشان داده شده است

 

زاویه آزاد α : زاویه بین سطح آزاد تیغه و صفحه مماس بر سطح برش را "زاویه آزاد تیغه" می نامند و با علامت α نشان می دهند .مقدار آن تقریبا بین 4 تا ˚14 است (شکل2)
زاویه براده γ : زاویه بین سطح براده و سطح قائم برسطح برش به نام" زاویه براده" می نامند و با علامت γ نشان می ددهند (شکل2) و مقدار تقریبی آن بین 5 تا ˚30 است.زاویه برش δ : مجموع زوایا ی آزاد α و گوه β را به نام "زاویه برش" می نامند و با علامت δ نشان می دهند.(شکل 2).
زاویه مارپیچ تیغه فرز λ : تیغه فرز ممکن است دارا لبه های برنده مستقیم (موازی محور فرز) و یا لبه برنده مارپیچ باشند مقدار این زاویه به گام مارپیچ لبه برنده تیغه بستگی دارد .برای براده برداری اجسام سخت مقدار این زاویه کم و در حدود 10 تا ˚35 است و در اجسام نرم مقدار این زاویه بیشتر و بین 25 تا ˚45 است (شکل 2-1a )
الف: لبه های برنده مستقیم(موازی محور فلز) با تمام طول لبه خود براده برمی دارند و به آن سبب کار فرز ضربه ای است و قدرت برش کم است.
ب: لبه های برنده مارپیچ که آرامتر کار می کنند و هنگامی که یک دنده از کار خارج می شود دنده دیگری مشغول براده گیری شده است براده ها هم به پهلو ریخته می شوند
.