the Students of Industrial Engineering

مهندسی صنایع

the Students of Industrial Engineering

مهندسی صنایع

برای بعد امتحانات خرداد چه برنامه ای دارین؟


طبق تحقیقات به عمل آمده بیشترین مشکل بچه ها با درس ریاضی در کمبود وقت (نه نفهمیدن مفاهیم ) و زیاد بودن حجم و تمرینهاش بوده که برای عدم مواجه شدن با این مشکل میشه به راه حل های زیر فکر کرد:
 تو تابستون کلاس حل تمرین برای این درس تشکیل داد و با تقسیم بندی تمارین هر مبحث بین بچه ها و حل و توضیح اونا و رفع اشکال گروهی با این درس کنار اومد که البته باید حتما از تابستون شروع به کار کنیم  تا بتونیم به یه جایی برسونیمش.
برای درس فیزیک هم به همین ترتیب میشه از تابستون شروع به کار کرد و اونهایی هم که میگن بدون استاد نمیشه بدونن که کل این دروس جنبه یاد آوری و کمی هم مباحث تکمیلی داره که اگه ما تو تابستون بتونیم قسمت های مربوط به یادآوری رو مسلط بشیم در طول ترم میشه کار بیشتری از استاد کشید.
البته این نظرات قابل بحث هستند و دروس مورد نظر من هم فقط ریاضی و فیزیکه . تحقیق رو هم باید یا انفرادی بخونیم یا بریم کلاس که در مورد کلاس هم در حال برسی هستیم و درسای دیگه رو هم اطلاعی ازش نداریم شما اگه چیزی میدونین تو بحث شرکت کنین
رو این موارد هم فکر کنین تا بعد اندیشه تصمیم گیری کنیم.
البته این رو هم بگم اگه هرکی بخواد تنهایی بخونه ( در اکثر موارد) یه وقتی چشم باز میکنه و میبینه تابستون تموم شده و هنوز منابع رو هم نخریده (کار گروهی باعث ایجاد رقابت و علاقه میشه و همه سعی میکنن خودشون با گروه هماهنگ کنن)
راستی پاییز چند واحد قراره انتخاب کنیم؟ و کدوم درسارو؟ (رو این هم فکر کنیم )
به نظر من 18 یا 20 واحد  و بهتره که دروس ترم بالایی ها رو برداریم که البته اصلا  دروس عمومی نباید انتخاب شود(چرا؟ تو بحث بعدی میگم)
این دروس هم اینها هستند:
ریاضی 3 واحد
فیزیک 3 واحد
تحقیق 3 واحد
اقتصاد 3 واحد
حسابداری 3 واحد
به علاوه یک درس 3 واحدی دیگه که اگه کسی از ترم قبل درسی رو پاس نکرده اونو برمیداره و بقیه هم یه درس دیگه
البته موارد بالا نظر منه و ممکنه اصلا هم درست نباشه. در موردشون فکر کنین و به اونایی هم که دسترسی دارین ندا بدین در باره موارد بالا فکراشونو بکنن تا بعد امتحان اندیشه.
نظرات 3 + ارسال نظر
کلانتری نرگس چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:21 ب.ظ

سلام
من در مورد کتاب هایی که تو دانشگاه های دیگه تدریس میشه پرسیدم
تو الزهرای تهران تحقیق در عملیات پیشرفته (دکتر محمد جواد اصغر پور) با کتاب اشنایی تحقیق در عملیات پیشرفته واسه حمدی طه (ترجمه ی مهدی طلوع و محمد رضا علی رضایی ) تدریس میشه البته این و می دونم که اینا جزوه دارن , خواهر من 4 یا 5 سال پیش تو اونجا خونده اگه خواستین جزوش هست.
تو بینل قزوین(دانشگاه امام) تحقیق در عملیات عادل اذر تدریس میشه و این که جزوه نداشتن
حالا از بقیه ی دانشگاه ها هم پرسیدم هنوز چیزی نگفتن
اها راستی اگه خواستسن کناب ها رو میتونم بیارم ببینین
مرسی

man چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:56 ب.ظ

سلام خسته نباشین
اول این که منم با پویندگان مخالفم
و این که از اون رشته هایی که این درس و دارن رشته های اقتصاد و ومدیریته مثل مدیریت بازرگانی
خدایی دستتون درد نکنه پایه این یه مورد خوندن تو تابستونم تمام قد...
خداییش درس میخونیم، نمی فهمیم چی خوندیم
امتحان میدیم، نمی فهمیم چی میدیم
نمره ها میاد، یهو دو زاریمون می افته که چیکار کردیم!
میدونم که خیلی زود واسه هممون دیر میشه پس باید زود تر یه کاری کرد

راستی بعد از امتحان اندیشه زود فرار نکنین برین که ۳ ساعت واسه این که مشورت کنیم دنبال اعضای فعال بگردیم!!!!!حداقل یادتون باشه که همیشه یه اکیپ نباید دنبال اون یکی باشه هم خیلی وجه ی خوبی نداره و مهمتر اینه که سوءتفاهم پیش می اد پس لطفا به دل نگیرین چون منظور خاصی ندارم چون ادم همیشه دوست نداره غرورشو بذاره زیر پاهاش!!!
اگه قبول کردین که خوب مرسی دستتون درد نکنه واسه این درک مقابل اما اگه نه جبهه گرفتین حتما دلایل خاص خودتون رو دارین دیگه!!!!!!!!!!!!!!!

خیلی خیلی ممنون از اینکه از نظرات خودتون مطلعم کردید مهندس من . ولی اینو بدونین که 110% در مورد من و دوستام اشتباه میکنین که : یادمون باشه یه اکیپ نباید دنبال اون یکی باشه. چون ما
اولا: منتظر جمع شدن همه بودیم تا به یه نتیجه کلی از بحثمون برسیم
دوما: منظورمون از جدا شدن از شما این بود که اولا هر دو گروه بتونن به راحتی نظراشونو میان خودشون به هم بگن و هر گروه (به قول شما اکیپ) به یه جمع بندی برسن و بعد دو تا گروه با هم به بحث بشینن تا هم زودتر به نتیجه برسیم و هم جلسه تبدیل به جنگ و جدل نشه
سوما: این تعبیر شما که :
(" همیشه یه اکیپ نباید دنبال اون یکی باشه هم خیلی وجه ی خوبی نداره و مهمتر اینه که سوءتفاهم پیش می اد پس لطفا به دل نگیرین چون منظور خاصی ندارم چون ادم همیشه دوست نداره غرورشو بذاره زیر پاهاش!!! ")
کاملا نامردی . یه تنه به قاضی رفتن . بی انصافی . و ناراحت کننده میباشد چرا که من اینطور تعبیرش میکنم که یعنی ما از شما جدا شدیم که ببینیم غرورتون رو زیر پا میذارین یا نه؟ در صورتی که اکیپ ما به محض رسیدن به یه نتیجه درست و حسابی و توجیه بین اکیپی قرار بود که به بحث با اکیپ شما بره که شما خودتون بریدین و دوختین و متهم مون هم کردین (واقعا ای ول به این سرعتتون)
چهارما: منظور از جبهه گرفتن چیه؟
پنجما: اکیپ ما بعد همه امتحانا تا وقتی که نگهبان بیرونشون نکرده محوطه رو ترک نکردن و نخواهند کرد
ششما: به قول خودتون: به دل نگیرین چون منظورخاصی نداشتم
هفتما: حالا که از دید شما به قضیه نگاه میکنم میبینم ما هم کار زیاد خوبی نکردیم و شما هم حق دارین(کم کم دارم به یه درک مقابل میرسم)

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:24 ب.ظ

سلام به همکلاسی های گرامی در مورد تحقیق در عملیات باید بگم بچه های صنایع ترم پیش از خانم .ک راضی ان میگن که خیلی خوب گفته حالا بازم خدمون مشکلات درسی همو حل میکنیم خوشبختانه مزیت ما به بچه های صنایع ترم قبل این که هوای همو داریم . فارسی و دست کم نگیرین خیلی هارو انداخته

خوب چه بهتر
خدایا فارسی رو هم ختم به خیر کن (الهی آمین)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد