the Students of Industrial Engineering

مهندسی صنایع

the Students of Industrial Engineering

مهندسی صنایع

اشتباهات و تعهدات

سلام (این سلام ومطلب از طرف مردمک میباشد.)

چگونگی برخورد یک شرکت با اشتباهات، درواقع توانایی آن در استفاده از بهترین عقاید و استعدادهای کارکنان و پاسخ موثر آن به تغییرات را نشان‌می‌دهد. وقتی کارکنان بدانند که اشتباهات آن‌ها باعث مجازات نخواهدشد، فضایی پدیدخواهدآمد که کارکنان تشویق به ارائه نظرات خود می‌شوند و تغییرات را پیشنهادمی‌‌کنند. این عامل مهمی برای موفقیت بلندمدت یک شرکت است.

بیل گیتس
مدیرعامل شرکت مایکروسافت

.................................................. 

تعهد افراد به سخنانشان است که اعتبار برایشان به‌ارمغان می‌آورد. هستند افرادی که به زیبایی سخن می‌گویند اما، در مقام عمل توان انجام آنچه می‌گویند را ندارند. ما انسان‌ها علاقه‌داریم سخنان را از زبان کسانی بشنویم که به آنها اعتمادداریم. قلب‌هایمان پذیرای محبت است و آن‌را ادراک می‌کند. مدیریت بر قلب‌ها، به جای مدیریت بر اجسام، نیروی بی‌نظیر برای مدیران به ارمغان می‌آورد. مدیرانی که بر قلب‌ها حکومت می‌کنند، همه‌چیز را در اختیار می‌گیرند. آنها با درک مشکلات کارکنانشان، در زمان درست توقع بجایی از آنها دارند. مدیر معتبر در ذهن کارکنان، از احترام بالایی برخوردار است و سخنانش از قلب گوش می‌شود.

............................................


با توجه به اهمیت ارزیابی اقتصادی پروژه ها، تحلیل اقتصادی پروژه به عنوان یکی از مهمترین تکنیک های مقایسه و تصمیم گیری و انتخاب از میان مجموعه راهکارها بر اساس شرایط مطلوب اقتصادی تلقی می شود.

هر پروژه ای قبل از اجرا می بایست از نظر مالی و فنی مورد ارزیابی قرار گرفته و امکان سنجی شود. فرآیند امکان سنجی در جهت کسب اطمینان و ارزیابی قابلیت تامین خواسته های مشتری صورت می گیرد.

اقتصاد مهندسی از جمله روشهای ریاضی برای ساده کردن مقایسه اقتصادی پروژه هاست که مدیران از آن به عنوان تصمیم گیری برای انتخاب پروژه های مناسب استفاده می کنند. بهره، ارزش زمانی پول، تعادل بین بهره و ارزش زمانی پول از اصول پایه ای اقتصاد مهندسی است که در ارزیابی اقتصادی پروژه ها به کار می آید و در نهایت اتخاذ تصمیم در خصوص عقد قرارداد با مشتری پس از حصول اطمینان از امکان سنجی پروژه است.

با تشکر از مردمک


نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 21 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:49 ب.ظ

سلام
سودمند بود
من به نمره ی خودم اعتراض دارم خیلی اساسی
چی کار باید کرد؟

نمیدونم

سورنا دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 08:57 ب.ظ

چه راهنمایی سودمندی!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:07 ق.ظ http://www.sie.blogsky.com

سلام
از اقای محمودی یک خواهشی داشتم اینکه سر کلاس کمتر عصبانی بشن و بین بچه ها تبعیض قائل نشن.

ببخشید اگه عصبانی شدم.
ببخشید اگه به کسی بی احترامی شده
اصلا دلم نمیخاد کسی رو ناراحت کنم
پس اگه کسی ازم ناراحته صادقانه میگم: معذرت میخاهم

در مورد تبعیض هم لطفا نامردانه قضاوت نکنین. دارم ناراحت میشم.

دقیقا الان دیگه کاملا ناراحت شدم.

میدونین چرا؟
چون اگه کسی کاری رو کرده باشه ناراحت نمیشه ولی اگه بیگناه باشی و اطرافیانت در موردت این فکر رو بکنن- اگه شما هم جای من بودین واستون خیلی سنگین بود

شاید هم شما راست میگین ولی مطمئن باشین که اگه رفتاری از من دیدین که به این نتیجه رسیدن- بدونین که عمدی نبوده و تنها چیزی که تو زندگیم ازش متنفرم خورشت کنگر و تبعیضه

و دلم هم نمیخاد تبعیضی قایل بشم بین دوستام.


خلاصه سعی میکنم مواظب رفتارم باشم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد